توصیه های مهم برای خرید کوله پشتی
نوشته شده توسط : آرش راد

کوله پشتی خوب و استاندارد از نظر کاربری


کوله‌پشتی‌ها به ضرب‌المثل «هر کیف برای هدفی ساخته می‌شود» معتقدند. بنابراین، اول از همه، تکلیف خود را با استفاده از کیف و کوله پشتی دریابید. البته کوله پشتی های همه کاره ای نیز وجود دارد که می تواند در محل کار، دانشگاه و مسافرت همراه شما باشد. با این حال اجازه دهید کوله پشتی ها را بر اساس نیاز گروه های مختلف دسته بندی کنیم.

کوله‌پشتی مناسب بچه‌ها:

بچه‌ها معمولاً در سنی هستند که هنوز اسکلتشان آن‌چنان محکم نشده است و اصطلاحاً در سن رشد هستند. برای همین باید کوله‌پشتی‌ای بخریم که ضمن سبک بودن، ویژگی‌های آرگانومیک مناسب مثل پشتی بالشتی، بند پهن و حتی بند کوچک کمری را داشته باشد. از طرف دیگر کدام بچه‌ای است که از رنگ‌های شاد استقبال نکند؟ پس یک کوله‌پشتی با رنگ پاستلی و طرح فانتزی همان چیزی است که کودک شما را عاشق مدرسه می‌کند. البته حواستان باشد که رنگی که می‌خرید.

اصطلاحا چرک‌تاب باشد، یعنی چه؟ یعنی انقدر رنگش روشن نباشد که هر هفته مجبور شوید کوله پشتی محترم را بشویید و آخر سال فقط تاروپودش باقی بماند. راحت بسته شدن زیپ‌ها، استفاده از زیپ‌های دندانه درشت در کوله‌پشتی بچه‌های کوچک‌تر هم از آن نکاتی است که بهتر است هنگام خرید کوله‌پشتی به آن دقت کنید.

کوله پشتی ویژه دانش آموزان:

از آنجایی که دانش آموز بدون لپ تاپ مانند نویسنده بدون قلم است. در خرید کوله پشتی دانشجویی ابتدا به قسمت لپ تاپ توجه کنید. بالشتک موجود در آن قسمت از ضربه زدن به لپ تاپ جلوگیری می کند. البته با ساختار داخلی داخل کوله از برخورد سایر کتاب ها یا اجسام نوک تیز به سطح بیرونی کوله جلوگیری می کند.
از طرفی کوله پشتی دانش آموز باید جادار باشد. زیرا ممکن است در یک روز عادی یک واحد آزمایشگاه داشته باشید. شما باید یک روپوش همراه خود داشته باشید و یک واحد ورزشی داشته باشید و در کوله پشتی خود بخاری بگذارید.
ضد آب بودن کوله پشتی که رنگ آن را می توانید با لباس مناسب ست کنید. تسمه های پهن عامل دیگری است که باید به آن توجه کرد.

نوع و اندازه کیف استاندارد برای فعالیت های حرفه ای:

کوله پشتی مسافران:

اگر اهل سفر و به خصوص در دل کوه و طبیعت هستید، این به خودتان بستگی دارد. به یک کوله پشتی سبک و ضد آب فکر کنید که فضای کافی برای قرار دادن تمام وسایل شما را داشته باشد. همچنین داشتن زیپ و جیب های متعدد کمک می کند و دیگر لازم نیست تمام محتویات کیف را برای یافتن شارژر و بلیط سفر خالی کنید. بند های کمری نیز مفید است و بعد از کوهنوردی دچار مشکل ستون فقرات نخواهید شد.

بزرگسالانی که عاشق کوله پشتی هستند:

اگر یک مادر خانه نشین یا حتی یک کارمند مثلا خبرنگار هستید و دوست دارید از کوله پشتی استفاده کنید. انواع کوله پشتی های کوچک و ساده برای شما مفید خواهد بود. این کوله پشتی ها مانند کیف های معمولی کار می کنند. اما با وجود بندها و ساختار ورزشی که دارند، آزادی عمل بیشتری به شما می دهند. همچنین ظاهر شما را اسپرت و جذاب می کنند.

کوله پشتی ورزشکاران:

اگر برای رفتن به باشگاه یا دویدن به دنبال کوله پشتی هستید. استفاده از انواع مدل های کوله پشتی خوب است. به قسمت مخصوصی که می توانید بطری آب را در آن قرار دهید توجه کنید. نکته پایانی این است که بندهای کوله پشتی را بررسی و تنظیم کنید تا در هنگام دویدن مانند طبل بلند تکان نخورد و به کمر و ستون فقرات شما آسیبی وارد نشود.

بزرگسالانی که عاشق کوله پشتی هستند:


اگر یک مادر خانه نشین یا حتی یک کارمند مثلا خبرنگار هستید و دوست دارید از کوله پشتی استفاده کنید. انواع کوله پشتی های کوچک و ساده برای شما مفید خواهد بود. این کوله پشتی ها مانند کیف های معمولی کار می کنند. اما با وجود بندها و ساختار ورزشی که دارند، آزادی عمل بیشتری به شما می دهند. همچنین ظاهر شما را اسپرت و جذاب می کنند.

یک قدم به اندازه شانه های خود بردارید؛ کوله پشتی مناسب سن


در راهنمای خرید کوله پشتی باید اشاره کنیم که یک کوله پشتی مناسب باید به اندازه عرض شانه باشد. تا بتوانید بندهای پهن آن را روی شانه ها ببندید. از طرفی باید دارای قد متناسب با قد فرد باشد تا به دلیل سنگینی وسایل بار اضافی به کمر و پایین تنه وارد نشود. در واقع ارتفاع آن باید به گونه ای باشد که قسمت آخر کوله پشتی دقیقاً روی کمر قرار گیرد.
بر همین اساس در هنگام خرید کوله پشتی علاوه بر بررسی دقیق جنس، ساختار و رنگ کوله پشتی. برای بررسی ابعاد کوله پشتی بهتر است یکی از چشمان خود را کنار بگذارید. ابعاد و ظرفیت کوله پشتی را به دو صورت می توانید اندازه گیری کنید. روش اول اندازه گیری ظرفیت کوله پشتی در لیتر است. روشش کمی سخته چون بعد از کلی محاسبات باید با خودت فکر کنی که هر لیتر دقیقا چنده؟ اما راه ساده تر این است که طول، عرض و ارتفاع کیف را اندازه گیری کنید و به حجم کیف برسید.

بر اساس این فرمول می توان کوله پشتی های مناسب را از نظر سنی دسته بندی کرد:

• کوله پشتی با ارتفاع 32 سانتی متر و عرض 25 سانتی متر جزو کوله پشتی های کوچک است و برای کودکان سه تا پنج ساله مناسب است.
• کوله پشتی با ارتفاع حدود 34 سانتی متر و عرض 28 سانتی متر می تواند برای کودکان پنج تا هفت ساله مناسب باشد.
کوله پشتی هایی با ارتفاع 38 سانتی متر و عرض 31 سانتی متر، انتخاب های ایده آلی برای کودکان 10 تا 7 ساله هستند.




:: برچسب‌ها: کوله پشتی، کوله پشتی مسافرت، کوله پشتی، کوله پشتی دانشجویی، کوله پشتی دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: